SEKTÖREL BİLGİLER

AVM Endeksi

AVM Endeksi
AVM Perakende Ciro Endeksi kasım ayında %21,6 artışla enflasyon oranı ile benzer seviyelerde seyretti
Kasım ayında, AVM’lerdeki perakende ciro endeksi, yüzde 21,6 ile enflasyonla benzer seviyelerde bir artışgösterdi. Geçtiğimiz 2 ayda olduğu gibi kasım ayında da metrekare verimliliğinde en yüksek artış yine hipermarket kategorisinde yaşandı.Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM’lerdeki perakende ciro endeksi’nin Kasım ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciroendeksi 2018 Kasım döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 21,6 artış kaydederek 293 puana ulaşmıştır. Metrekare verimliliğinde en yüksek kategori artışı hipermarket kategorisinde olurken, en düşük artış ayakkabı kategorisinde yaşandı.
 
Ciro Endexsi Türkiye Geneli (son güncelleme 11 January 2019)

Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.

 
Ciro Verimlilik Endexi (son güncelleme 11 January 2019)

AVM’lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşencirolar Kasım 2018’de İstanbul’da1.379 TL, Anadolu’da 940 TL olarak gerçekleşmiştir. Türkiye geneli metrekare verimliliğiise Kasım 2018’de 1.116 TL olarak gerçekleşmiştir.

 
Kasım’da Metrekare Verimliliğinde En Yüksek Artış Hipermarket Kategorisinde… (son güncelleme 11 January 2019)

*Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, evtekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum,hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme,eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.

Kasım ayında, kategoriler bazında metrekareverimliliğinde en yüksek artış hipermarket kategorisinde yaşandı. Hipermarketkategorisi metrekare verimliliği geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre enflasyondanarındırılmadan yüzde 31,3’lük artış kaydetti.
 
Geçtiğimiz yılın Kasım ayı ile karşılaştırıldığındaAVM’lerdeki diğer* alanlar kategorisi metrekare verimliliği yüzde 26,5, yiyecekiçecek kategorisi metrekare verimliliği yüzde 21,8, giyim kategorisi metrekareverimliliği yüzde 19,8, teknoloji kategorisi metrekare verimliliği yüzde 18,1ve ayakkabı kategorisi metrekare verimliliği yüzde 16,5 artış göstermiştir. 

 
Ziyaret Sayısı Endeksi (son güncelleme 11 January 2019)

Kasım 2018 verileri birönceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde birdeğişme yaşanmadığı gözlemlendi.

AVM Perakende Ciro Endeksi Kasım 2018 sonuçlarınıdeğerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü:AVM’lerdeki perakende ciro endeksinin her durum vekoşulda sürekli artış göstermesi bir kez daha sektörümüzün taşıyıcı güçolduğunu gösterdi. Kasım ayı sonuçlarına göre endeks % 21,6 artış gösterdi vebu artış %21,62 olan enflasyon artışı ile aynı seviyelerde. Ziyaret sayısındabir değişim görünmüyor fakat bunun Aralık ayı sonuçlarında -yılbaşıalışverişlerinin de etkisi ile- artacağını şimdiden söyleyebiliriz. Eylül ve Ekim aylarından sonra Kasımayında da kategoriler bazında en yüksek artışın hipermarket kategorisindeyaşanması  zorunlu ihtiyaçlara öncelik tanındığını gösteriyor. Mobilyayıda içeren diğer ürünler kategorisi ile teknoloji kategorisinde yaşanan artışlarda,beyaz eşya ve mobilyada uygulanan vergi indirimlerinin olumlu yansımalarıolarak değerlendirilebilir.”

©2019 AYD.org.tr   Her hakkı saklıdır.