SEKTÖREL BİLGİLER

AVM Endeksi

AVM Endeksi
AVM Ciro Endeksi %18,1’lik artış ile Enflasyonun Altında
Şubat ayında AVM’lerdeki perakende ciro endeksi, geçtiğimiz yılın aynı ayına göre yüzde 18,1 oranında artarak, yüzde 19,7 olarak açıklanan enflasyon oranının altında kaldı. Metrekare verimliliğinde ise bir önceki yılın aynı dönemine göre en yüksek artış yiyecek-içecek ve giyim kategorilerinde gerçekleşti.
 
Ciro Endeksi - Türkiye Geneli (son güncelleme 15 April 2019)
Not: Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır. 
 
Aylık m2 Başı Ciro Analizi (Ciro/m2) (son güncelleme 15 April 2019)
AVM’lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar, Şubat 2019’da İstanbul’da 1.147 TL olurken Anadolu’da ise 814 TL olarak gerçekleşti. Türkiye geneli m2 verimliliği ise Şubat 2019’da 947 TL olarak hesaplandı 
 
Kategoriler Bazında m2 Verimlilik Endeksi (son güncelleme 15 April 2019)

(*Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.) 


Şubat’ta En Yüksek Ciro Artışı Yiyecek-İçecek ve Giyim Kategorilerinde

Şubat ayında, kategoriler bazında m2 verimliliğinde en yüksek artış ‘yiyecek-içecek’ ve ardından ‘giyim’ kategorisinde yaşandı. Yiyecek-içecek kategorisi, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan %23,8 oranında artarken ‘giyim’ kategorisi ciroları ise %23,4’lük bir yükseliş gösterdi.

 Yine geçtiğimiz yılın şubat ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki m2 verimliliği, hipermarket kategorisinde %20,5; diğer* alanlar kategorisinde %14,5; ayakkabı kategorisinde %13,8 ve teknoloji kategorisinde %9,6 oranında artış gösterdi.

 
Ziyaret Sayısı Endeksi (son güncelleme 15 April 2019)
Şubat 2019 verilerine göre, bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde %2,2’lik bir düşüş yaşandığı görüldü. Ocak 2019 ile karşılaştırıldığında ise şubat ayında ziyaret sayısı endeksinin %13,3 oranında azaldığı tespit edildi.


AVM Endeksi Şubat 2019 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü: ‘Şubat ayı endeks sonuçlarına baktığımızda bir süredir yaşanan duraklamanın devam ettiğini görüyoruz. Yüzde 18,1 artış gösteren endeks sonuçları, yüzde 19,7 olan şubat ayı enflasyon rakamına yakın olması umut verici. Tüketici davranışlarının ve ekonomimizin seçim süreçlerinden çabuk etkilendiğini düşündüğümüzde sonuçlarda geçtiğimiz hafta yaşanan yerel seçimlerin etkisinin olduğunu söyleyebiliriz. Bu dönemde ziyaret sayılarında az da olsa düşüşler fark ediliyor. Seçim sonrası belirsizliklerin ortadan kalkması ile tüketicinin alışveriş merkezleri ziyaretlerinin artacağı ve artık uzun bir süre seçim olmayıp ekonomimize odaklanmanın gerekli olduğu düşüncesindeyiz. Kategoriler bazındaki en yüksek artışın yiyecek- içecek ve giyimde olması özellikle giyimde sezon sonu indirim kampanyalarının etkisi olduğunu gösteriyor” dedi.
©2019 AYD.org.tr   Her hakkı saklıdır.