Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) tarafından bu yıl 13. sü düzenlenen “AYD Alışveriş Ekonomisi Zirvesi” 13 Aralık Salı günü İstanbul Swissotel’de gerçekleştirildi. SOYSAL tarafından düzenlenen zirvenin hemen ardından “1 Numaralı Markalar” ödülleri de sahiplerini buldu. Fiba Commercial Properties ana sponsorluğunda düzenlenen Zirvede, global ve ekonomik gelişmelerin ışığında geleceğe bakış, dijital dünya ve alışveriş ekonomisi, müşteri davranışlarının alışveriş ekonomisine etkisi, dijital dönemde pazarlama ve AVM’lerde yeni trendler gibi konular birbirinden değerli sektör profesyonelleri ve uzmanlar tarafından sunum ve söyleşiler ile izleyicilere aktarıldı.
Zirvede açılış konuşmasını yapan AYD Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Altaş, “AYD olarak XIII. AYD Alışveriş Ekonomisi Zirvesi’nde bir kez daha dostlarımızla birlikte olmanın heyecanını ve mutluluğunu yaşıyoruz. Her fırsatta vurgulamakta yarar gördüğümüz üzere; organize perakende sektörü tedarikçisinden perakendecisine, yatırımcısından dernek ve kuruluşlarına kadar birbirini besleyen halkalardan oluşmuş bir zincirdir. Bu halkaların bir tanesinde meydana gelecek aksaklık tüm zinciri etkileyecektir. Her ne kadar zaman zaman bu halkalar arasında küçük sorunlar yaşansa da bu sektör bugün bulunduğu konuma
-ülkenin lokomotif sektörlerinden biri olma konumuna- birbirini besleyerek geldi.” dedi.
AVM ekosistemi yaklaşık 2,1 milyon kişiye istihdam sağlıyor
Altaş, konuşmasına şöyle devam etti: “AVM’lerimizin gelişimi ile iç pazarda farklı markalarla rekabet etme imkânı bulan ve bu yönlerini güçlendiren yerli markalarımızın yurtdışında gösterdiği başarılar hepimizin göğsünü kabartıyor. Yurtdışında açılan her yeni Türk mağazası bizler için gurur kaynağı. EY liderliğinde hazırladığımız rapor gösteriyor ki AVM ekosistemi yaklaşık 2,1 milyon kişiye istihdam sağlıyor. Öte yandan zaman içinde birer ihracat merkezi olan AVM’lerimiz, bugün alışveriş turizminin, güvenli alışverişin adresi oldu. Dolayısıyla ülkemize hem sosyal anlamda hem ekonomik açıdan büyük katma değer sağlıyoruz.
Ekonomiye katkı demişken; bugün ülkemizde yaklaşık 14 milyon metrekarede hizmet veren 445 AVM’miz; kayıt dışı ekonomiye meydan vermemesi, insanların can güvenliğinden endişe etmeden alışveriş yapmasına ve sosyalleşmesine fırsat vermesi, satın alınan ürün ya da hizmetle ilgili muhatabın her zaman yerinde olması sebebiyle de öne çıkıyor.”