AVM’lerde Tüketicinin En Beğendiği ve Tercih Ettiği 1 Numaralı Markalar Araştırması ile Organize Perakendenin AVM’lerdeki Yıldızları Belirlendi.
Rahmi Koç Müzesi - Erdoğan Gönül Galerisi
AVM’lerde Tüketicinin En Beğendiği ve Tercih Ettiği 1 Numaralı Markalar Araştırması ile Organize Perakendenin AVM’lerdeki Yıldızları Belirlendi...
KATEGORİLER:
Kafe: Kahve Dünyası
Restoran: Köfteci Ramiz
Elektronik (Üretici Perakende): Arçelik
Elektronik (Perakende): Teknosa
Dekorasyon- Mobilya: Mudo Concept
Kişisel Bakım-Kozmetik: Watsons
Ayakkabı-Çanta: Derimod
Çocuk: Mothercare
Spor Giyim: Mavi
Erkek Tekstil: Kiğılı
Kadın Tekstil: Mango
AYD-Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ve GfK Türkiye işbirliği ile gerçekleştirilen AVM’lerde En Beğenilen ve Tercih Edilen Perakende Markaları Araştırması, 19 Eylül – 3 Ekim 2011 tarihleri arasında 11 ilde (İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Adana, Bursa, Trabzon, Gaziantep, Diyarbakır, Denizli ve Konya) yapıldı. Araştırma 2009 yılından beri düzenli olarak gerçekleştiriliyor.
Kantitatif araştırma tekniklerinden CATI (bilgisayar destekli telefon anketi) kullanılarak, 18-55 yaş arasındaki, alışveriş merkezi ziyaretçisi (en az iki haftada bir ziyaret eden) 1.200 kişi ile görüşüldü.
Araştırma kapsamında markaların tüketici algısındaki değerinin ölçülmesi amacıyla GfK BPI® - Brand Potential Index analizi yapıldı. GfK BPI® ile marka cazibesinin üç önemli boyutu; bir markanın tüketicinin zihninde oluşturduğu rasyonel değerler, duygusal değerler ve marka ile ilgili gelecekteki davranış eğilimi ölçüldü. Bu üç önemli boyutu ölçmek üzere, tanınan ve sık gidilen her markaya toplam onbir ifadenin uygunluğu beşli bir skala üzerinde soruldu. Markaların algıdaki değeri GfK BPI® ile belirlendikten sonra, bu analize “bir markanın bulunduğu AVM’nin, tercihini etkileme düzeyi” değişkeni dahil edilerek 11 kategori bazında en beğenilen ve en tercih edilen perakende markaları seçildi.
“Sektörün başarısı markaların başarısına bağlı...”
AYD Başkanı Hakan Kodal “AVM sektörü organize perakende sektörünün büyümesi açısından çok önemli. Perakende sektörünün sağlıklı gelişimi de AVM sektörü açısından önemli. Sektörün başarısı markaların başarısına bağlı. Tüketici tercihlerini iyi analiz edebilen AVM’ler ve içerisindeki markalar önümüzdeki dönemde rekabette daha başarılı olacaklar. AYD, GfK ile birlikte, tüketicilerin tercih ettiği markaları ön plana çıkarıyor. Bu markaların başarısı, aynı zamanda ciro ve performanslarına da yansıyor. Bu markaların neden başarılı olduklarını anlamak, sektörün sağlıklı gelişimi açısından büyük önem arz ediyor. Tüketici daha seçici ve en iyi fiyata en iyi ürünü almayı hedefliyor: satış personeli, hizmet kalitesi, ürün kalitesi, fiyat, reklam, mağaza tasarımı konularının tümünü değerlendirerek karar veriyor. Bu yüzden ödül alan tüm markaları tebrik ediyor, bu başarıda emeği geçen tüm çalışanlarını kutluyorum” dedi.