1 Numaralı Markalar - 2014

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ve GFK işbirliği ile gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre...

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ve GFK işbirliği ile gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre, tüketicinin AVM’lerde en beğendiği ve tercih ettiği perakende markaları, Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde düzenlenen özel bir törenle sahiplerini buldu.

Kategori Listesi:

Ayakkabı - Çanta: KEMAL TANCA
Çocuk: LC WAIKIKI
Dekorasyon - Mobilya: Paşabahçe
Erkek giyim: KİĞILI
Kadın giyim: KOTON
Kafe: KAHVE DÜNYASI
Kişisel Bakım - Kozmetik: BOYNER
Restoran: BURGER KING
Spor Giyim: LC WAIKIKI
Tuketici Elektroniği: TEKNOSA


Odül Verilen Özel Kategori:
En beğenilen marka yüzü: MAVİ - Serenay Sarıkaya

Sonuç Raporları:
- Türkçe sonuç raporu
- İngilizce sonuç raporu

 

2014’ün Yıldız Markaları Ödüllendirildi!

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ve GFK işbirliği ile gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre, tüketicinin AVM’lerde en beğendiği ve tercih ettiği perakende markaları dün akşam Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde düzenlenen özel bir törenle sahiplerini buldu.

Bu yıl 6’ncısı gerçekleştirilen “1 Numaralı Markalar - 2014” ödül törenine, 2011 yılından bu yana her yıl büyük destek veren ve Türkiye’de 20’nci yılını kutlan CEFIC ana sponsor olarak, Zorlu Alışveriş Merkezi ise özel sponsor olarak destek verdi. Gecenin sunuculuğunu Türkiye eski güzeli Özlem Kaymaz üstlenirken, ünlü caz sanatçısı İlhem Khodja ise keyifli bir performansla geceye renk kattı. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği tarafından düzenlenen bu özel gece, markaların yönetim kurulu üyelerini, üst düzey marka yöneticilerini, marka yüzlerini, alışveriş merkezleri yatırımcılarını, yöneticilerini ve sektörün diğer iş ortaklarını bir araya getirdi.

Ödül gecesinin açılış konuşmasını gerçekleştiren Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, konuşmasında “1 Numaralı Markalar - 2014” ödüllerinin öneminin altını çizerken ödül törenine desteklerinden dolayı da ana sponsor CEFIC ve özel sponsor Zorlu Alışveriş Merkezi’ne teşekkürlerini iletti. Belgü, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bu yıl 6’ncısı düzenlenen “1 Numaralı Markalar - 2014” ödüllerinin bir jürisi yok. Bu gece açıklanacak her ödül alışveriş merkezlerinde alışveriş yapan tüketicinin en beğendiği markalara verdiği oylarla belirlenmiştir. Bu da ödüllerimizi çok daha önemli bir yere taşıyor. Bizler de tüketicilerin tercih ettiği ve ödüllendirdiği bu markaları çok önemsiyoruz. Türkiye’de başarılara imza atmış markaların aynı başarıyı yurt dışında da gösteriyor olmalarıyla da ayrıca gurur duyuyoruz.”

Alışveriş Merkezleri’nde Tüketicilerin Beğendiği/Tercih Ettiği 1 Numaralı Markalar Tüketici Araştırması – 2014’ü gerçekleştiren GFK adına söz alan GFK Türkiye Genel Müdürü Fulya Durmuş, Türkiye’de 27 yıldır tüm sektörlere pazar araştırma hizmeti sunduklarının altını çizdi. Durmuş, “Özel araştırmaların yanı sıra perakende panelleri, tüketici paneli ve cross-media ölçümü gibi çözümlerle tüketicinin satın alma yolculuğunu tüm yönleriyle ele alıyoruz.” dedi. “1 Numaralı Markalar - 2014” araştırmasının da 1.817 tüketicinin katılımıyla, markaların tüketici gözündeki değerini ve tercih edilme düzeyini birlikte değerlendiren bir modelle gerçekleştirildiğini belirtti.

Gecenin ana sponsorluğunu üstlenen ve bu yıl Türkiye’de 20’nci yılını kutlayan CEFIC adına söz alan CEFIC Başkanı Anthony Khoi; "1 Numaralı Markalar 2014” araştırma sonuçlarının tüketici davranış ve tercihlerini anlamak için büyük önem teşkil ettiğinin altını çizdi. Cefic olarak “1 Numaralı Markalar Araştırması ve Ödül Töreni”ne tam destek verdiklerini ve etkinliğe bu yıl dördüncü kez ana sponsor olmaktan memnuniyet duyduklarını belirtti. Khoi: “Tüketici araştırmalarından, alışveriş merkezlerimizdeki faaliyetlerimize yönelik iş planlarımızı yaparken büyük ölçüde faydalanmaktayız. Başarının tüketiciye yakın olmaktan, tüketicinin ihtiyaç ve beklentilerini anlayıp bu ihtiyaç ve beklentilere uygun çözümler üretebilmekten geçtiğine inanıyoruz. CEFIC’in Türkiye’deki 20 yıllık başarı öyküsünde, müşteri memnuniyeti üzerine temellendirilmiş bir yenilikçilik anlayışı esastır” dedi. Perakende sektörünün geçtiğimiz dört yıllık zaman diliminde yüzde 7 büyüdüğüne de değinen Cefic Başkanı Anthony Khoi, sektördeki gelişimin önemli kısmının alışveriş merkezlerine yapılan yatırımlardan ileri geldiğini açıkladı.

Önümüzdeki 10 yılın Türkiye perakendecilik sektörü için heyecan verici olacağını düşündüğünü belirten Khoi sözlerine: “Cefic olarak Avrupa’da 1986, Türkiye’de ise 1994 yılından bu yana faaliyet göstermekteyiz, Türkiye’de 350.000 metrekare brüt bina alanına denk gelen alışveriş merkezleri ve ticari gayrimenkul projelerinin yönetimini yürütmekteyiz. 1994 yılında faaliyete başladığımızda ülke genelinde toplamda sadece 8 AVM varken şimdi bu sayı 338 ve yıllık 1.7 milyar ziyaretçi sayısına ulaşılmış durumda. 1994 yılında sektörde çalışan kişi sayısına baktığımızda ise toplamda 7.000 kişi olan istihdam sayısının bugün 422.500 olduğunu görmekteyiz.” şeklinde devam etti. Türkiye’de alışveriş merkezleri sektöründe yaşanan bu büyük gelişmede pay sahibi olmanın CEFIC için gurur verici olduğunun altını çizen Anthony Khoi, gecenin sonunda; yönetmekte oldukları Carrefour İçerenköy Alışveriş Merkezi’nde yer alan mağazaları ile, CEFIC’in 20 yıllık yolculuğunda kendileriyle birlikte hareket eden perakende markalarına teşekkürlerini sundu ve 2015 yılında CEFIC’in gerçekleştireceği 20. yıla özel etkinliklerin müjdesini verdi.

Cefic CEO’su Anthony M. Khoi’den sonra sözü devralan Zorlu Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Hakan Tomar gece ile ilgili olarak şunları söyledi: “Sektörümüz açısından önem teşkil eden ve bu yıl 6 kez düzenlenen "1 numaralı markalar" ödül törenine Zorlu Alışveriş Merkezi olarak destek vermekten dolayı mutlu ve gururluyuz. Her alanda olduğu gibi perakende alanında da tüketicilerin beğenisini kazanmak hiç kolay bir iş değil. Bunu sektörün temsilcileri olarak bizler çok iyi biliyoruz. Sadece markanın gücüne güvenmek tüketicilere ulaşmak ve onların “bir numarası” olmak için yeterli değil. Marka sadakati yaratmak müşterilerin kalplerine dokunmaktan, onların isteklerini ve taleplerini doğru anlamaktan geçiyor.” Konuşmasında Alışveriş Merkezi olarak başarılı bir yılı geride bıraktıklarına da değinen Tomar: “Zorlu Alışveriş Merkezi olarak çok başarılı bir yılı geride bırakıyoruz. Bu başarıda rol oynayan Zorlu ekibi kadar bünyemizdeki markalara ve iş ortaklarımıza da teşekkür etmek istiyorum. Markalarımız bize inanarak bu yola bizimle beraber çıktılar. Serüvenimizin başından beri birçok başarıya beraber imza attık; birçok ilki yine beraber gerçekleştirdik ve bundan sonraki yıllarda da birlikte gerçekleştirmeye devam edeceğimize inanıyoruz. Yeni yılda ziyeretçilerimize en mutlu anlarını geçirdikleri ve gülümseyerek ayrıldıkları bir yer olmak öncelikli hedeflerimiz arasında yer alacak.”, diyerek 2015’ten umutlu olduklarının altını çizdi.

Perakende sektörünün 10 farklı kategoride ödüllendirildiği gecede, öncelikle tüketicilerin en beğendikleri ve tercih ettikleri ilk 3 marka anons edildi, ardından da her kategorinin birincisine ödülleri taktim edildi. Bu yıl ilk kez verilen “En Beğenilen Marka Yüzü” ödülünün sahibi ise Mavi oldu. Mavi adına ödülü Mavi Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Yavuz ve markanın yüzü Serenay Sarıkaya aldı. Gece, CEFIC’in 20 yıldır kendilerine yol arkadaşlığı eden markalara teşekkürüyle sona erdi.