AVM Endeksi
Aralık 2022

Aralık 2022 döneminde AVM’lerin metrekare verimlilik endeksi, bir Önceki aya göre nominal olarak yüzde 11,9 arttı

 

 

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Aralık ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Aralık 2022 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 131,8 oranında artarak 1518 puana yükseldi. Aralık 2022 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 64,27 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir.

Aralık 2022 döneminde metrekare verimlilik endeksi, Kasım 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 11,9 oranında artış göstererek 1518 puana yükselmiştir. Aralık 2022 için açıklanan aylık enflasyon oranının yüzde 1,18 olduğu düşünüldüğünde, Aralık 2022 döneminde metrekare verimlilik endeksi, Kasım 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında yine metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir.

Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.

 

AVM Endeksi verileri dördüncü çeyrek bazında geçtiğimiz yılın dördüncü çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 133,9 oranında artış göstererek 2022 dördüncü çeyrek döneminde 1186 puana yükseldi.

 

AVM’lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Aralık 2022’de İstanbul’da 7.858 TL, Anadolu’da 4.409 TL olarak gerçekleşmiştir. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Aralık 2022’de 5.789 TL olarak gerçekleşmiştir.

 

Çeyrek bazlı m2 başına düşen cirolarda dördüncü çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 133,9’luk bir artış yaşanmıştır. 2022 yılı 4. çeyrekte metrekare verimliliği 5.293 TL şeklinde gerçekleşmiştir.

Kategoriler Bazında Ciro Endeksi

Endeks kategoriler bazında geçtiğimiz yılın Aralık ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki, teknoloji kategorisinde yüzde 187,6, ayakkabı kategorisinde yüzde 131,6, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 129,7, giyim kategorisinde yüzde 122,1, diğer kategorisinde 118,0 ve hipermarket kategorisinde yüzde 112,8’lik bir artış yaşandığı görülmektedir.

*Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.

 

Kategoriler bazında ciro endeksi bir önceki ay olan Kasım 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında en fazla artış gösteren kategorinin yüzde 22,5’lik artışla hipermarket kategorisi olduğu görülmektedir. Diğer kategorisinde yüzde 18,2, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 14,4, teknoloji kategorisinde yüzde 12,6, giyim kategorisinde yüzde 9,0 ve ayakkabı kategorisinde yüzde 3,6’lık bir artış yaşandığı görülmektedir.

Ziyaret Sayısı Endeksi

Aralık 2022 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 18,75’lik bir artış ile 95 puana yükseldi.

 

Aralık 2022 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay Kasım 2022 ile karşılaştırıldığında yüzde 9,1 oranında bir artış olduğu gözlemlendi.

Ziyaret sayısı endeksinde dördüncü çeyrek bazında geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 15,1’lik bir artış olduğu gözlemlenmiştir.

Diğer İçerikler

DAHA FAZLA