AVM Endeksi
Mart 2022

Mart 2022 Döneminde AVM’lerin Metrekare Verimlilik Endeksi, Bir Önceki Yılın Aynı Ayına Göre Yüzde 99,1, Bir Önceki Aya Göre Yüzde 20,2 Arttı.

 

 

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Perakende Ciro Endeksi’nin Mart ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Mart 2022 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 99,1 oranında artarak 677 puana yükseldi.

 

Mart 2022 döneminde metrekare verimlilik endeksi, bir önceki ay olan Şubat 2022 ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 20,2 oranında artarak 677 puana yükselmiştir.

 

AVM perakende ciro endeksi verileri birinci çeyrek bazında geçtiğimiz yılın birinci çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 126,5 oranında artış göstererek 2022 birinci çeyrek döneminde 632 puana yükselmiştir.

 

 

 

 

Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.

AVM’lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Mart 2022’de İstanbul’da 3.511 TL, Anadolu’da 1.960 TL olarak gerçekleşmiştir. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Aralık 2021’de 2.580 TL olarak gerçekleşmiştir.

 

Çeyrek bazlı m2 başına düşen cirolarda birinci çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 126,2’lik bir artış yaşanmıştır. 2022 yılı birinci çeyrekte metrekare verimliliği 2.272 TL şeklinde gerçekleşmiştir.

Kategoriler Bazında Ciro Endeksi…

 

Endeks, kategoriler bazında geçtiğimiz yılın Mart ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 158,0, ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 139,3, giyim kategorisinde 107,8, AVM’lerdeki diğer* alanlar kategorisinde yüzde 82,2, hipermarket kategorisinde yüzde 80,5 ve teknoloji kategorisinde yüzde 71,2’lik bir artış yaşandığı görülmektedir.

 

Kategoriler bazında ciro endeksi bir önceki ay olan Şubat 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 33,6, hipermarket kategorisinde yüzde 27,9, AVM’lerdeki diğer* alanlar kategorisinde yüzde 22,5, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 21,9, giyim kategorisinde yüzde 20,9, teknoloji kategorisinde yüzde 8,0’lık bir artış yaşandığı görülmektedir.

 

 

(*Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.)

Ziyaret Sayısı Endeksi…

Mart 2022 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksi yüzde 49,0’lık bir artışla 79 puana yükselmiştir.

 

Mart 2022 döneminde ziyaret sayısı endeksinde bir önceki ay Şubat 2022 ile karşılaştırıldığında yüzde 14,4 oranında bir artış olduğu gözlemlenmiştir.

 

Ziyaret sayısı endeksinde 2022 birinci çeyrek bazında geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 83,3’lük bir artış olduğu gözlemlenmiştir.