AVM’lerde Bayram Esintisi
Nisan 2023 Döneminde AVM Metrekare Verimlilik Endeksi, Bir Önceki Yılın Aynı Ayına Göre Nominal Olarak Yüzde 135,2 Arttı.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Nisan ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Nisan 2023 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 135,2 oranında artarak 1738 puana yükseldi. Nisan 2023 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 67,20 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir. Nisan ayı sonuçlarını etkileyen faktörler arasında, Ramazan Bayramı'nın da önemli bir etkisi olduğu gözlemlenmektedir. Ramazan Bayramı'nın hareketli alışveriş dönemi olarak bilinmesi ve tüketici harcamalarının artmasıyla birlikte, AVM Endeksi'nin Nisan 2023 dönemindeki yükselişinde bayram etkisinin belirgin olduğu söylenebilir.
Nisan 2023 döneminde metrekare verimlilik endeksi, Mart 2023 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 22,7 oranında artış göstererek 1738 puana yükseldi. Nisan 2023 için açıklanan aylık enflasyon oranının yüzde 2,39 olduğu düşünüldüğünde, Nisan 2023 döneminde metrekare verimlilik endeksi, Mart 2023 dönemi ile karşılaştırıldığında yine metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir.