AVM Endeksi
Subat 2022

Şubat 2022 Döneminde AVM’lerin Metrekare Verimlilik Endeksi, Bir Önceki Yılın Aynı Ayına Göre Yüzde 138,6  Bir Önceki Aya Göre Yüzde 2,3 Arttı.

 

 

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Perakende Ciro Endeksi’nin Şubat ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Şubat 2022 döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 138,6 oranında artarak 563 puana ulaştı.

 

Şubat 2022 döneminde metrekare verimlilik endeksi, bir önceki ay olan Ocak 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde de yüzde 2,3 oranında artış göstererek 562,8 puana yükselmiştir.

 

 

 

 

Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.

AVM’lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Şubat 2022’de İstanbul’da 2.858 TL, Anadolu’da 1.671 TL olarak gerçekleşmiştir. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Şubat 2022’de 2.146 TL olarak gerçekleşmiştir.

 

Kategoriler Bazında Metrekare Verimliliği…

 

Kategoriler bazında metrekare verimlilik endeksi incelendiğinde ve geçtiğimiz yılın Şubat ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 297,6, ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 183,5, giyim kategorisinde 159,4, teknoloji kategorisinde yüzde 103,0, AVM’lerdeki diğer* alanlar kategorisinde yüzde 104,0 ve hipermarket kategorisinde yüzde 66,8’lik bir artış yaşandığı görülmektedir.

 

Kategoriler bazında metrekare verimlilik endeksinde Şubat 2022 dönemi, Ocak 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında ise teknoloji kategorisinde yüzde 12,4, AVM’lerdeki diğer* alanlar kategorisinde yüzde 3,9, ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 2,8, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 1,8, hipermarket kategorisinde yüzde 0,2’lik artış görülürken, giyim kategorisinde yüzde -1,3’lük bir azalış yaşandığı görülmektedir.

 

 

 

 

 

(*Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.)

Ziyaret Sayısı Endeksi

 

Şubat 2022 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksi yüzde 97,1’lik bir artışla 69 puana yükselmiştir.

 

Şubat 2022 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay olan Ocak 2022 ile karşılaştırıldığında ise yüzde 5,8 oranında bir azalış olduğu gözlemlenmiştir.