AVM Endeksi
Ekim 2022

Ekim 2022 Döneminde AVM’lerin Metrekare Verimlilik Endeksi, Bir Önceki Aya Göre Nominal Olarak Yüzde 12 Arttı

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Ekim ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Ekim 2022 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 131,2 oranında artarak 1297 puana yükseldi. Ekim 2022 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 85,51 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir.

Ekim 2022 döneminde metrekare verimlilik endeksi, Eylül 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 12,0 oranında artış göstererek 1297 puana yükselmiştir. Ekim 2022 için açıklanan aylık enflasyon oranının yüzde 3,5 olduğu düşünüldüğünde, Ekim 2022 döneminde metrekare verimlilik endeksi, Eylül 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında yine metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir.

Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.

AVM’lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Ekim 2022’de İstanbul’da 6.594 TL, Anadolu’da 3.845 TL olarak gerçekleşmiştir. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Ekim 2022’de 4.945 TL olarak gerçekleşmiştir.

Kategoriler Bazında Ciro Endeksi

Endeks kategoriler bazında geçtiğimiz yılın Ekim ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki, ayakkabı kategorisinde yüzde 142,8, teknoloji kategorisinde yüzde 140,0, diğer kategorisinde yüzde 130,2, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 129,0, giyim kategorisinde 126,6 ve hipermarket kategorisinde yüzde 125,6’lık bir artış yaşandığı görülmektedir.

Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır

Kategoriler bazında ciro endeksi bir önceki ay olan Eylül 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında en fazla artış gösteren kategorinin yüzde 14,3’lük artışla giyim kategorisi olduğu görülmektedir. Diğer kategorisinde yüzde 12,0, hipermarket kategorisinde yüzde 10,6, teknoloji kategorisinde yüzde 10,0, ayakkabı kategorisinde yüzde 7,9 ve yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 7,2’lik bir artış yaşandığı görülmektedir.

 

Ziyaret Sayısı Endeksi

Ekim 2022 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 10,0’lık bir artış ile 88 puana yükseldi

Ekim 2022 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay Eylül 2022 ile karşılaştırıldığında yüzde 7,3 oranında bir artış olduğu gözlemlendi.

Diğer İçerikler

DAHA FAZLA