AVM Endeksi
Nisan 2022

Nisan 2022 Döneminde AVM’lerin Metrekare Verimlilik Endeksi, Bir Önceki Aya Göre Yüzde 9,2 Arttı.

 

 

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Perakende Ciro Endeksi’nin Nisan ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Nisan 2022 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 170,7 oranında artarak 739 puana yükseldi.

 

Nisan 2022 döneminde metrekare verimlilik endeksi, bir önceki ay olan Mart 2022 ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 9,2 oranında artış göstererek 739 puana yükselmiştir.

 

 

 

 

 

Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.

AVM’lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Nisan 2022’de İstanbul’da 3.584 TL, Anadolu’da 2.309 TL olarak gerçekleşmiştir. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Nisan 2022’de 2.819 TL olarak gerçekleşmiştir.

Kategoriler Bazında Ciro Endeksi

 

Endeks, kategoriler bazında geçtiğimiz yılın Nisan ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 305,7, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 336,5, giyim kategorisinde 260,2, teknoloji kategorisinde yüzde 126,1, hipermarket kategorisinde yüzde 103,4 ve diğer kategorisinde yüzde 47,8’lik bir artış yaşandığı görülmektedir.

 

Kategoriler bazında ciro endeksi bir önceki ay olan Mart 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde giyim kategorisinde yüzde 19,7, ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 18,1, hipermarket kategorisinde yüzde 0,8’lik artış görülürken, diğer kategorisinde değişim görülmeyerek, teknoloji kategorisinde yüzde -1,0, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde -7,7’lik bir azalış yaşandığı görülmektedir.

 

 

 

 

(*Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.)

Ziyaret Sayısı Endeksi

 

Nisan 2022 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 151,6’lık bir artış ile 78 puana yükselmiştir.

 

Nisan 2022 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay olan Mart 2022 ile karşılaştırıldığında yüzde 1,3 oranında bir azalış olduğu gözlemlenmiştir.