AVM Endeksi
Kasim 2023

Kasım 2023 Döneminde AVM Metrekare Verimlilik Endeksi, Bir Önceki Yılın Aynı Ayına Göre Nominal Olarak Yüzde 92,1, Bir Önceki Ay’a göre Yüzde 13,3 Arttı.

 

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Kasım ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Kasım 2023 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 92,1 oranında artarak 2606 puana yükseldi. Kasım 2023 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 61,98 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir.

Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.

Kasım 2023 döneminde metrekare verimlilik endeksi, Ekim 2023 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 13,3 oranında artış göstererek 2606 puana yükselmiştir.

AVM’lerde kiralanabilir metrekare alanı başına düşen ciro Kasım ayında Türkiye genelinde 9,935 TL iken İstanbul’da 11,901 TL, Anadolu’da 8,625 TL olarak gerçekleşmiştir.

Kategori Bazında Ciro Endeksi

Endeks, kategoriler bazında geçtiğimiz yılın Kasım ayı ile karşılaştırıldığında en fazla artış yüzde 106,7 ile teknoloji kategorisinde görülmüştür. Diğer kategorisinde yüzde 97,9, hipermarket kategorisinde yüzde 86,1, giyim kategorisinde yüzde 85,9, ayakkabı kategorisinde yüzde 83,4 ve yiyecek içecek kategorisinde yüzde 81,4’lük bir artış yaşandığı görülmektedir.

(*Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.)

Kategori bazında ciro endeksi bir önceki ay olan Ekim 2023 dönemi ile karşılaştırıldığında teknoloji kategorisinde yüzde 28,2, diğer kategorisinde yüzde 16,6, ayakkabı kategorisinde yüzde 15,9, hipermarket kategorisinde yüzde 10,4, giyim kategorisinde yüzde 7,9 ve yiyecek içecek kategorisinde yüzde 4,4’lük bir artış yaşandığı görülmektedir.

Ziyaret Sayısı Endeksi

Kasım 2023 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 10,3’lük bir artış ile 96 puana yükseldi.

Kategori Kasım 2023 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay Ekim 2023 ile karşılaştırıldığında yüzde 3,2 oranında bir artış olduğu gözlemlendi.

Diğer İçerikler

DAHA FAZLA