AVM Endeksi
Nisan2024

Nisan 2024 Döneminde AVM Metrekare Verimlilik Endeksi, Bir Önceki Yılın Aynı Ayına Göre Nominal Olarak %75,7, Bir Önceki Ay’a göre %9,7 Arttı.

 

 

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Nisan ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Nisan 2024 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 75,7 oranında artarak 3053 puana yükseldi. Nisan 2024 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 69,80 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir.

Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.

Nisan 2024 döneminde metrekare verimlilik endeksi, Mart 2024 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 9,7 oranında artış göstererek 3053 puana yükselmiştir.

AVM’lerde kiralanabilir metrekare alanı başına düşen ciro Nisan ayında Türkiye genelinde 11.640TL iken İstanbul’da 13.477TL, Anadolu’da 10.417TL olarak gerçekleşmiştir.

Kategori Bazında Ciro Endeksi

Endeks, kategoriler bazında geçtiğimiz yılın Nisan ayı ile karşılaştırıldığında en fazla artış yüzde 81,2 ile yiyecek içecek kategorisinde görülmüştür. Giyim kategorisinde yüzde 80,8, diğer kategorisinde yüzde 78,1, ayakkabı kategorisinde yüzde 68,6, teknoloji kategorisinde yüzde 54,9 ve hipermarket kategorisinde yüzde 54,5’lik bir artış yaşandığı görülmektedir.

(*Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.)

Kategori bazında ciro endeksi bir önceki ay olan Mart 2024 dönemi ile karşılaştırıldığında giyim kategorisinde yüzde 22,6, ayakkabı kategorisinde yüzde 15,7, yiyecek içecek kategorisinde yüzde 15,4, diğer kategorisinde yüzde 1,1, hipermarket kategorisinde yüzde 0,5’lik artış görülürken teknoloji kategorisinde yüzde -14,9’lik bir azalış yaşandığı görülmektedir.

Ziyaret Sayısı Endeksi

Nisan 2024 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 1’lik bir artış ile 98 puana yükseldi.

Nisan 2024 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay Mart 2024 ile karşılaştırıldığında yüzde 10,1 oranında bir artış olduğu gözlemlendi.

Diğer İçerikler

DAHA FAZLA