AVM Endeksi
Haziran 2021

Haziran 2021 Döneminde AVM’lerde Son Dört Yılın Metrekare Verimlilik Endeksi Rekoru Kırıldı…

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Perakende Crio Endeksi’nin Haziran ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Haziran 2021 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 101,3 oranında artarak 457 puana yükseldi.

 

Haziran 2021 döneminde metrekare verimlilik endeksi, bir önceki ay olan Mayıs 2021 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 144,4 oranında artarak 457 puana yükselmiştir.

 

AVM Endeksi verileri ikinci çeyrek bazında da geçtiğimiz yılın ikinci çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 106,8 oranında artış göstererek 2021 ikinci çeyrek döneminde 306 puan olarak gerçekleşmiştir.

* Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır. 

AVM’lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Haziran 2021’de İstanbul’da 2.187 TL, Anadolu’da 1.444 TL olarak gerçekleşmiştir. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Haziran 2021’de 1.741 TL olarak gerçekleşmiştir.

 

Çeyrek bazlı m2 başına düşen cirolarda 2.çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 107,3’lük bir artış yaşanmıştır. 2021 yılı 2. çeyrekte metrekare verimliliği 1.167 TL şeklinde gerçekleşmiştir.

Kategoriler Bazında Ciro Endeksi

 

Geçtiğimiz yılın Haziran ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 177,7, giyim kategorisinde yüzde 125,2, ayakkabı kategorisinde 119,2, diğer kategorisinde yüzde 94,2, hipermarket kategorisinde yüzde 64,9 ve teknoloji kategorisinde yüzde 29,1’lik bir artış yaşandığı görülmektedir.

 

Haziran 2021 dönemi, Mayıs 2021 dönemi ile karşılaştırıldığında da yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 199,0, giyim kategorisinde yüzde 169,1, ayakkabı kategorisinde 148,7, diğer kategorisinde yüzde 135,1, teknoloji kategorisinde yüzde 108,2 ve hipermarket kategorisinde yüzde 44,5’lik bir artış yaşandığı görülmektedir.

* Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.

Ziyaret Sayısı Endeksi

 

Haziran 2021 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 41,9’luk bir artış olduğu gözlemlendi.

 

Haziran 2021 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay Mayıs 2021 ile karşılaştırıldığında yüzde 154,2 oranında bir artış olduğu gözlemlendi.

 

Ziyaret sayısı endeksinde ikinci çeyrek bazında geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 95,5’lik bir artış olduğu gözlemlenmiştir.

Diğer İçerikler

DAHA FAZLA