AVM Endeksi
Haziran 2022

Haziran 2022 Döneminde AVM’lerin Metrekare Verimlilik Endeksi, Bir Önceki Aya Göre Nominal Olarak Yüzde 8,2 Arttı.

 

 

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Perakende Ciro Endeksi’nin Haziran ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Haziran 2022 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 102,8 oranında artarak 927 puana yükseldi.Haziran 2022 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 78,62 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir.

 

Haziran 2022 döneminde metrekare verimlilik endeksi, bir önceki ay olan Mayıs 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 8,2 oranında artış göstererek 927 puana yükselmiştir.

 

AVM Endeksi verileri ikinci çeyrek bazında geçtiğimiz yılın ikinci çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 174,8 oranında artış göstererek 2022 ikinci çeyrek döneminde 841 puana yükseldi.

 

 

Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.

AVM’lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Haziran 2022’de İstanbul’da 4.857 TL, Anadolu’da 2.649 TL olarak gerçekleşmiştir. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Haziran 2022’de 3.532 TL olarak gerçekleşmiştir.

 

Çeyrek bazlı m2 başına düşen cirolarda ikinci çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 174,4’lük bir artış yaşanmıştır. 2022 yılı ikinci çeyrekte metrekare verimliliği 3.203 TL şeklinde gerçekleşmiştir.

 

Kategoriler Bazında Ciro Endeksi

 

Geçtiğimiz yılın Haziran ayı ile karşılaştırıldığında kategoriler bazında metrekare verimlilik endeksi incelendiğinde, AVM’lerdeki, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 134,4, ayakkabı kategorisinde yüzde 129,0, teknoloji kategorisinde yüzde 105,8, giyim kategorisinde 104,3, hipermarket kategorisinde yüzde 103,0 ve diğer kategorisinde yüzde 88,0’lik bir artış yaşandığı görülmektedir.

 

Haziran 2022 dönemi, Mayıs 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında giyim kategorisinde yüzde 11,3, diğer kategorisinde yüzde 9,4, hipermarket kategorisinde yüzde 7,1, ayakkabı kategorisinde yüzde 4,9, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 4,6, teknoloji kategorisinde yüzde 2,5’lik bir artış yaşandığı görülmektedir.

 

 

 

(Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.)

Ziyaret Sayısı Endeksi

 

Haziran 2022 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksi yüzde 34,4’lük bir artış ile 82 puana yükseldi.

 

Haziran 2022 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay Mayıs 2022 ile karşılaştırıldığında yüzde 4,6 oranında bir düşüş olduğu gözlemlendi.

 

Ziyaret sayısı endeksinde ikinci çeyrek bazında geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 111,6’lık bir artış olduğu gözlemlenmiştir.