AVM Endeksi
Eylül 2022

Eylül 2022 Döneminde AVM’lerin Metrekare Verimlilik Endeksi, Bir Önceki Yılın Aynı Ayına Göre Nominal Olarak Yüzde 140,2 Arttı.

 

 

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Eylül ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Eylül 2022 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 140,2 oranında artarak 1158 puana yükseldi. Eylül 2022 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 83,45 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir.

 

Eylül 2022 döneminde metrekare verimlilik endeksi, Ağustos 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 0,2 oranında azalarak 1158 puana gerilemiştir

 

AVM Endeksi verileri üçüncü çeyrek bazında geçtiğimiz yılın üçüncü çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 120,1 oranında artış göstererek 2022 üçüncü çeyrek döneminde 1085 puana yükselmiştir.

Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.

Geçtiğimiz yılın Eylül ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki, ayakkabı kategorisinde yüzde 184,1, teknoloji kategorisinde yüzde 146,7, giyim kategorisinde 138,5, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 132,6, diğer kategorisinde yüzde 129,8 ve hipermarket kategorisinde yüzde 128,1’lik bir artış yaşandığı görülmektedir.

 

Eylül 2022 dönemi, Ağustos 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında teknoloji kategorisinde yüzde 3,1, giyim kategorisinde yüzde 0,6 ve ayakkabı kategorisinde yüzde 0,5’lik bir artış yaşanırken, hipermarket kategorisinde yüzde 0,1, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 2,8 ve diğer kategorisinde yüzde 5,2’lik bir azalış yaşandığı görülmektedir.

Kategoriler Bazında Ciro Endeksi

 

Geçtiğimiz yılın Eylül ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki, ayakkabı kategorisinde yüzde 184,1, teknoloji kategorisinde yüzde 146,7, giyim kategorisinde 138,5, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 132,6, diğer kategorisinde yüzde 129,8 ve hipermarket kategorisinde yüzde 128,1’lik bir artış yaşandığı görülmektedir.

Eylül 2022 dönemi, Ağustos 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında teknoloji kategorisinde yüzde 3,1, giyim kategorisinde yüzde 0,6 ve ayakkabı kategorisinde yüzde 0,5’lik bir artış yaşanırken, hipermarket kategorisinde yüzde 0,1, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 2,8 ve diğer kategorisinde yüzde 5,2’lik bir azalış yaşandığı görülmektedir.

Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hobi, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.

Ziyaret Sayısı Endeksi

 

Eylül 2022 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 15,4’lük bir artış ile 82 puana yükselmiştir.

 

Eylül 2022 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay olan Ağustos 2022 ile karşılaştırıldığında yüzde 3,5 oranında bir düşüş olduğu gözlemlenmiştir.

 

Ziyaret sayısı endeksinde üçüncü çeyrek bazında geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 12,5’lik bir artış olduğu gözlemlenmiştir.